5/5 - (1 vote)

Nie od dziś wiadomo, że starannie przygotowana wizualizacja wnętrz przekłada się na zwiększone zainteresowanie nieruchomością i ułatwia jej sprzedaż. W projekcie należy jednak zadbać o najdrobniejsze szczegóły. Spore znaczenie ma m.in. oświetlenie pomieszczeń na wizualizacji. Z tego artykułu dowiesz się, jakie kluczowe aspekty należy wziąć pod uwagę w tym obszarze.

Wpływ oświetlenia na odbiór wizualizacji

Przestronne i jasne wnętrza robią większe wrażenie na kupujących. Przyciągają uwagę i skłaniają do tego, aby jeszcze lepiej zapoznać się z daną ofertą. Właśnie dlatego bardzo ważne jest uwzględnienie światła w każdej wizualizacji wnętrza niezależnie od tego, jakiego pomieszczenia ona dotyczy. Poniżej w kilku zdaniach opisaliśmy aspekty, których nie wolno pominąć podczas przygotowywania projektu graficznego. 

Zachowaj odpowiedni balans

Oświetlenie w domu dzieli się na kilka kategorii. Przede wszystkim to oświetlenie: ogólne, miejscowe oraz akcentowe. Zadaniem tego pierwszego jest pokrycie swoim zasięgiem całego pomieszczenia lub znacznej jego części. Świetnym przykładem są tu lampy podsufitowe. W wizualizacji nie wolno też pominąć oświetlenia miejscowego, które skupia się na danej strefie. Przykłady tego zastosowania to m.in.: lampy nad wyspą kuchenną, lampy nad blatem kuchennym, lampy przy lustrze w łazience czy też lampy nad biurkiem do pracy. Do tego dochodzą punkty świetlne, które podkreślają elementy wystroju, architektonikę czy też meble. To tzw. oświetlenie akcentowe i dekoracyjne.

W dobrze przygotowanej wizualizacji wnętrz należy zachować odpowiedni balans pomiędzy tymi rodzajami sztucznego światła. Wszystkie elementy powinny się wzajemnie uzupełniać. Jednocześnie należy unikać przesytu. Pamiętaj o tym, że duże znaczenie dla odbioru wizualizacji ma też światło dzienne, które powinno wpadać przez ładnie wyeksponowane okna. Wpłynie to na wizualny odbiór nieruchomości i pobudzi wyobraźnię potencjalnego klienta. 

Oświetlenie zgodne z trendami i aranżacją 

Dobór oświetlenia do wizualizacji wnętrz wymaga doświadczenia, znajomości trendów i zrozumienia potrzeb klientów. Lampy, żyrandole i inne punkty świetlne powinny być idealnie dopasowane do aranżacji wnętrz, w tym do wybranego stylu. Do tego muszą być ze sobą spójne, aby stworzyły jednolitą koncepcję. Wpływa to na harmonię odbioru wizualizacji. Nawet najpiękniejsze i najdroższe lampy nie zachęcą w wizualizacji, jeżeli kompletnie nie będą pasowały do danego wnętrza. Bez wątpienia wyczucie jest tu potrzebne, dlatego warto korzystać z usług profesjonalistów od materiałów marketingowych dla nieruchomości. 

Barwa światła

Co jeszcze wziąć pod uwagę? Z pewnością barwę światła. Ta powinna być dobierana bezpośrednio do danego pomieszczenia i jego przeznaczenia. O ile białe światło dobrze sprawdzi się w łazience, o tyle nie będzie dobrym wyborem do sypialni lub przytulnego salonu. Tam zdecydowanie lepiej postawić na ciepłe światło. Neutralne barwy najlepiej sprawdzają się w przestrzeniach roboczych (np. przy kuchennym blacie).

Zaufaj profesjonalistom 

Chcesz szybko i sprawnie sprzedać nieruchomość w inwestycji deweloperskiej? Pomoże Ci w tym wizualizacja wnętrz. Firma ANSPERT od lat wspiera klientów w tym obszarze, tworząc różnego rodzaju wizualizacje, filmy promocyjne i animacje. W jej ofercie znajdziesz też inne elementy komunikacji marketingowej i sprzedażowej dla deweloperów i biur nieruchomości na rynku pierwotnym. Chcesz wiedzieć więcej? Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem agencji ANSPERT.